تبلیغات
lovely-shinee-fanfiction - افزایش فروش در شرایط رکود و بازار دشوار

امروز:

افزایش فروش در شرایط رکود و بازار دشوار

مشتریان رفتار خرید را با تغییر شرایط اقتصادی( رونق به رکود و بالعکس) تغییر می‌دهند. نیروهای فروش چنانچه به دنبال موفق یت در هر دو محیط هستند بایستی رویکرده ای فروش خود را تغییر دهند.



طراحی فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی,راه اندازی فروشگاه اینترنتی,فروشگاه ساز
در شرایط رکود اقتصادی، دلهره و ترس تعویق در خرید گریبانگیر زیاد ی از مشتریان است. نیروهای فروش به آن که بازارها دچار افول هستند و کمپانی ها به اهداف درآمدی فروش دست پیدا کرده ‌اند، به‌طور ناخواسته مشتریان را تحت فشار قرارداده سبب تشدید ترس و نگرانی از خرید آن‌ها می‌شوند. بدون شک مشتریان امروز زیاد تغییرپذیر بوده رفتار خریدشان به طور چشـم گیری در حال تغییر است. گاهی از موارد ی که کار فروشندگان را در شرایط رکود سخت‌تر می‌کند عبارت‌اند از:
ی که بودجه مشتریان محدود است، آن‌ها ترس و نگرانی زیادتری از اتخاذ تصمیم نادرست دارند.
اصرار مشتریان بیشتر بر روی قیمت بوده و از فروشندگان مختلف قیمت را استعلام می‌کنند.
در شرایط رونق اقتصادی، مشتریان فقط در مورد نرخ بازگشت سرمایه پرسش می‌کنند، درحالی که در شرایط رکود، مشتریان در پی اثبات ادعای فروشنده هستند .

تصمیم‌های خریدی که پیش از این بوسیله مسئول خرید به تنهایی اتخاذ می‌شد، هم اکنون به وسیله کمیته‌های خرید یا سطوح بالاتر سازمان گرفته می‌شود.
مشتریان بیشتر از قدیم تمایل دارند که پیش از خرید محصول، آن را تست کرده و منافع منتج از آن را مورد بررسی قرار دهند.
به آنچه که فروشنده می‌گوید کمتر اعتماد می‌کنند و تمایل زیادتری به کسب اطلاعات از طریق طرف سوم یا منابع اطلاعاتی دارند.
مصرف از راهبردهای چهارگانه مور

با درنظر گرفتن سه دسته کلی مشتری ( یعنی مشتریان فعلی، مشتریان ازدست رفته مشتریان بالقوه) می‌توان چهار نوع راهبرد مختلف را جهت بیشتر شدن فروش بیان کرد.
۱. حفظ مراقبت مشتریان فعلی

در شرایط رکود رونق بازار، شرکـت ‌ها می بایست از مشتریانی که با آن‌ها ارتباطات تجاری هستند حفاظت نگهداری نمایند. از دست دادن چیزی که داریم بسیار زیاد رنج‌آورتر از چیزی است که تهم اکنون آن را نداشته‌ایم. دلیل دیگر جهت حفظ مشتریان فعلی این است که اقطعا ل آنکه مشتریان فعلی خرید را تکرار کنند ۲۵ مساوی بیشتر از مشتریانی است که تهم اکنون هیچ گونه خریدی از شما انجام نداده‌اند.
ارزیابی دوره‌ای مشتری

یکی از نکات کلیدی وبا اهمیت زیاد در حفظ مشتریان، برقراری جلسات دوره‌ای با تصمیم گیرندگان، تاثیرگذاران و افراد کلیدی در سازمان خرید است. چنانچه به عنوان قوت فروش، بیشتر از شش‌ماه با مشتریان رابطه نداشته باشید دیگر نبایستی به آن‌ها به‌عنوان مشتری بالفعل نگاه بکنید . به‌عنوان بخشی از راهکار حفظ مراقبت بایستی با هریک از مشتریان حداقل سالی دوبار در ارتباط باشید. جهت مشتریان مهم‌تر، چهار بار در سال جهت مشتریان رتبه A (مشتریانی که به‌صورت بالفعل بالقوه اندازه بالایی از فروش را تشکیل می‌دهند) حداقل ماهی یک‌بار بعضی اوقات بیشتر در ارتباط باشید.
مصرف از راهکار مدیریت تاثیر

استفاده از وسائل هایی مانند: ملاقات چهره به چهره، برنامه های تفریحی، ارتباط ‌های تلفنی، نامه‌ها و کارت‌های شاد باش غیره راهکار مدیریت تاثیر را تشکیل می‌دهند. فروشندگان حرفه‌ای ارتباط ‌های زیادتری را از طریق کانال‌های مختلف با مشتریان برقرار می‌کنند. آن‌ها همچنین دارای پروگرام فصلی هستند که در آن ارتباط ‌هایی که بایستی گرفته شود اهداف این ارتباط ‌ها معین شده‌است.
۲. فروش جدید

فروشندگان بایستی به دنبال شناسایی و سوژه‌یابی مشتریان جدید جهت گسترش فروش باشند. یکی از راه‌های گسترش فروش، توصیه ‌ها و معرفی‌هایی است که از طرف مشتریان صورت می‌گیرد. تحقیقات نشان داده است اگر بدون معرفی و ارتباطات با سوژه‌ها ارتباط بگیرید فقط ۲ درصد امکان حرف کردن با آن‌ها وجود خواهد داشت. اگر ارجاع داده شوید شانس‌تان تا ۲۰ درصد بیشتر شدن می‌یابد درصورتی که توصیه شوید اقطعا ل موفق یت تا ۶۰ درصد افزایش پیدا می نماید . پس از مشتریان قدیمی بخواهید که شما را به همکاران یا سازمان‌های دیگر جهت فروش معرفی کنند. وقت ی که مشتری از نتایج کالا یا خدماتتان رضایت دارد یا کاری را برای مشتری انجام می‌دهید که منجر به خشنودی او می‌شود، بهترین برای ارائه درخواست توصیه است.
۳. اصلاح روابط اولیه

به سوی مشتریان اولیه برگردید با آن‌ها رابطه برقرار بکنید . این مشتریان با شرکـت ، محصولات فرایندهای سفارش‌دهی آشنا می باشند ، پس نسبت به مشتریان نو ، زمان کمتری جهت پیگیری سازماندهی امور از طرف شما می‌طلبند. اگر ایشان ارتباط را با شما قطع کرده ‌اند دلیل آن می‌تواند نارضایتی‌ها رنجشی باشد که شرکـت مسبب آن بوده است. اما عدم رضایت فقط علت قطع رابطه مشتریان با شرکت نیست بعضی وقتها دلیل آن ارائه پیشنهاد ات قیمتی پایین‌تر از طرف رقیب یا ارائه محصولی است که در موقعیت زمانی ویِژگزینشه به نیازهای مشتری نزدیک‌تر است.
۴. گسترش روابط موجود

چهارمین و آخرین راهبرد جهت بیشتر شدن درآمد، علی‌الخصوص در شرایط رکود، گسترش ارتباطات با مشتریان فعلی است. نزدیک شدن به مشتریان فعلی با وسواس و دقت زیاد به منظور شناسایی و بهره برداری از فرصت ها از ارزش خیلی ی برخوردار است. اگر به اهداف فروش دست پیدا نکردید، این موضوع می‌تواند نشان‌دهنده آن باشد که نتوانستید از یکی از سهروش گسترش روابط مصرف نمایید. این سهروش عبارت‌اند از:
فروش اندازه زیادتری از محصول به خریدار فعلی.
فروش همزمان کالاها اضافی و مرتبط با محصول اصلی (مکمل) به مرکز خرید فعلی.
فروش محصول به مراکز خرید مختلف در مجموعه (بخش‌ها و زیرمجموعه‌های دیگر کمپانی ). همین طور توصیه ‌هایی که داخل همان شرکت به بخش‌های دیگر صورت می‌گیرد که به مراتب آسان‌تر و کم‌هزینه ‌تر از دربقیه مجموعه ‌هاست که رقبا وجود دارند.


نوشته شده در : دوشنبه 19 بهمن 1394  توسط : میهن بلاگ 45.    نظرات() .

http://rosannehaub.weebly.com
شنبه 21 مرداد 1396 12:37 ق.ظ
Wow, this paragraph is pleasant, my sister is analyzing these kinds of things, thus I am going
to let know her.
What causes painful Achilles tendon?
یکشنبه 15 مرداد 1396 02:09 ب.ظ
Why users still make use of to read news papers when in this technological globe
all is accessible on net?
bassjngxogbfli.jimdo.com
یکشنبه 15 مرداد 1396 01:29 ب.ظ
I think this is among the such a lot important information for me.
And i am glad reading your article. But should remark on some common issues, The web site taste is perfect,
the articles is in point of fact excellent : D.
Good activity, cheers
thaliathurmon.wordpress.com
جمعه 13 مرداد 1396 01:24 ب.ظ
Its like you learn my mind! You seem to know a lot approximately this, like you
wrote the e-book in it or something. I believe that you could do with
some percent to force the message home a bit, but other than that, that is
wonderful blog. An excellent read. I'll certainly
be back.
Can better posture make you taller?
شنبه 7 مرداد 1396 11:52 ق.ظ
Hello everyone, it's my first pay a visit at this website, and paragraph is truly fruitful for me,
keep up posting these types of posts.
BHW
جمعه 25 فروردین 1396 04:42 ق.ظ
I have been exploring for a bit for any high-quality articles or weblog posts on this sort
of space . Exploring in Yahoo I eventually stumbled upon this site.
Studying this info So i am satisfied to convey that I've a very
good uncanny feeling I discovered just what I needed.

I most indubitably will make sure to don?t overlook this website
and provides it a look on a relentless basis.
manicure
یکشنبه 20 فروردین 1396 09:13 ب.ظ
Its like you read my mind! You appear to know so much about this,
like you wrote the book in it or something.

I think that you could do with a few pics to drive the message home a bit, but other than that, this is excellent blog.
An excellent read. I will definitely be back.
محمد
جمعه 23 بهمن 1394 12:45 ب.ظ
سلام

درآمد ثابت ماهیانه داشته باشید

کسب درآمد ماهانه بالای 1 میلیون تومان

100 درصد تضمینی


لینک آموزش برای آقایان:

http://bit.do/poolsaz

لینک آموزش برای خانم ها:

http://bit.do/poolsaz2

درصورت داشتن هرگونه سوال با ایمیل زیر در تماس باشید :
toopfile.ir@gmail.com
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر